שסעים עמוקים וחליפות מחמיאות: הסטייליסטית של גל גדות משנה כיוון

סיוון חימי נמצאת בדרך כלל מאחורי הקלעים, ואחראית על הסטיילינג של גל גדות ורותם סלע • עכשיו היא משיקה קולקציה בעיצובה עם רונן חן

רותם סלע, גל גדות, לוסי איוב, עדי אשכנזי ואגם רודברג הן רק חלק מהמפורסמות שהסטייליסטית סיוון חימי מלבישה באופן קבוע. השבוע היא לקחה צעד קדימה, והשיקה את המותג Oma בשיתוף פעולה עם המעצב רונן חן. שוחחנו איתה, וניסינו להבין מה גרם לה לצאת מאזור הנוחות מאחורי הקלעים, לקדמת הבמה.

ספרי קצת על הקולקציה, למי היא מיועדת? מי הלקוחה שלך?
"בקולקציה אני ממשיכה את הקו של החליפות הגבריות, איתם היה מזוהה המותג. יחד עם זאת, האישה שלי אוהבת ללבוש בגדים קצת יותר מחויטים וצמודים לגוף. היא פונה לאישה חזקה, קלאסית, שיודעת מה היא רוצה, ומחפשת איכות ובגדים שיגדירו את האישיות שלה. היא קרייריסטית שפוגשת את עצמה כל בוקר מול המראה ורוצה ללבוש בגדים שמשדרים רצינות, איכות ודומיננטיות. אישה שהצליחה בזכות עצמה", היא מסבירה.

איך קיבלת את ההחלטה לעבור לעולם העיצוב?
"תמיד ידעתי שזה יהיה השלב הבא שלי", היא משתפת. "בתור סטייליסטית שאוהבת אופנה ויצירה ישראלית, ומתמודדת עם הסחורה המועטה בשוק, אני מתאמצת מאוד למצוא ביום יום לוקים לטאלנטיות שלי. הקולקציה שיצרתי היא בעצם מענה לצורך היום יומי שלי בעבורי ובעבורן. הקולקציה הזאת משקפת את טעמי האישי, ואת כל הבגדים שהייתי רוצה ללבוש ביום יום. ההשראות שלי לקולקציה הגיעו בעצם מתוך זיהוי שלי לצורך שקיים בשוק, והפיכתו לשלי".

מה בעצם ההבדל בין סטייליסט ומעצב אופנה?
"בהגדרה היבשה, סטייליסט מרכיב לוקים ולא עוסק בעיצוב הבגד. במקרה שלי, בעבודה השוטפת אני עובדת כל הזמן עם מעצבים, ומעצבת יחד איתם את הלוקים, משלב הסקיצה ועד התוצר המוגמר. לכן מה שאני עושה בOMA היום לא זר לי", היא מספרת.

האם את נפגעת כשלוק שיצרת מקבל ביקורת רעה?
"לא. זה חלק מעבודה. הלוקים שאני יוצרת פוגשים את עם ישראל, ולכל אחד יש את הטעם ".

קרה לך פעם שאת ואחת המפורסמות שאת עובדת איתן לא הסכמתן על לוק?
"ברור. זה קורה כל הזמן, מדובר בשיח דו-צדדי שהוא חלק מהעבודה. זה לא שיחה של טעם, אלא שאלה אם המפורסמת מרגישה בנוח בבגד, או שהיא לא מצליחה להחזיק אותו. זה סטיילינג בעיניי, שם יושב הדיוק של הסטייליסט. טאלנטית שלי תעלה עם בגד רק אם היא מרגישה בנוח איתו, אחרת אני מראש מבטלת את האופציה", היא מסכמת.

רותם סלע וסיוון חימי, צילום: דנה לביא




לכל הכתבה >>